Rehabilitacja ortopedyczna to forma fizjoterapii, która leczy wiele różnych schorzeń, które wpływają na układ kostny i układ mięśniowy. Fizjoterapia odbywa się poprzez indywidualną pracę pomiędzy terapeutą a pacjentem, aby lepiej dostosować się do konkretnych potrzeb pacjenta.

rehabilitacja ortopedyczna wrocław
Rehabilitacja ortopedyczna w domu pacjenta we Wrocławiu

Urazy, takie jak ból karku i pleców lub zapalenie ścięgna barkowego, można leczyć za pomocą rehabilitacji ortopedycznej, zespołu cieśni nadgarstka, zwichnięć stawu kolanowego i kostnego oraz bólów stawów biodrowych. Rehabilitacja ortopedyczna jest często potrzebna po operacji, aby wspomóc proces regeneracji pacjentów.

Rehabilitacje ortopedyczną zastosujemy również u pacjentów których nastąpiło zespolenie kręgosłupa, endoproteza stawu biodrowego lub kolanowego oraz rekonstrukcja stawu skokowego lub kolanowego. Przypadki które mogą wymagać zabiegu chirurgicznego w połączeniu z rehabilitacją ortopedyczną to eehabilitacja stawu barkowego, laminektomia i operacja stożka rotatorów.

Fizjoterapeuta bada pacjenta podczas pierwszej wizyty celu określenia zakresu ruchu pacjenta, jego postawy i tego, jak zachowuje się on podczas ruchu. Terapeuta omawia poziom bólu, jakie może odczuwać pacjent, wraz z ilością siły występującą w okół uszkodzonego obszaru. Po dokonaniu oceny terapeuta opracowuje indywidualny plan leczenia oparty na specyficznych potrzebach pacjenta, a następnie pacjent przechodzi rehabilitację ortopedyczną.

Średnio sesje terapeutyczne trwają zwykle 50 minut. Sesje te mogą obejmować rozciąganie, terapię manualną i ćwiczenia. Sesje indywidualne z terapeutą pomagają pacjentowi uzyskać lepszą wiedzę o jego urazie i nawiązać lepszą relację ze swoim terapeutą. Sesje terapeutyczne przebiegają sprawnie, gdy terapeuta musi skupić się tylko na jednej osobie na raz, dając pacjentowi możliwość skupienia się na sobie, co skutkuje szybszym czasem regeneracji. Pacjent jest zwykle uczony technik wykorzystywanych w domu do samodzielnego radzenia sobie z objawami w trakcie procesu leczenia.

Rehabilitacja ortopedyczna może, ale nie musi, być bolesna. Będzie to zależało od urazu, który jest leczony. Czasami rehabilitacja ortopedyczna może rozpocząć się jako bolesny proces, ale gdy pacjent staje się silniejszy, ból zmniejsza się lub całkowicie zanika. Po ustaleniu, że terapia nie jest już potrzebna, fizjoterapeuta jest odpowiedzialny za upewnienie się, że pacjent jest odpowiednio wykształcony w odniesieniu do urazu i jest wysyłany do domu z informacjami dotyczącymi samodzielnej opieki. Pacjent jest w stanie dalej dbać o siebie w domu, aby uniknąć jakichkolwiek komplikacji lub ponownego zranienia.

Problemy, które obejmują rehabilitacje ortopedyczną:

• rekonstrukcja wiezadła krzyżowego przedniego ACL,
  • złamanie kości udowej,
  • złamanie głowy szyjki głowy kości udowej,
  • złamanie ręki,
  • złamanie barku,
  • skręcenie stawu skokowego,
  • naderwanie wiezadła
  • rwa kulszowa,
  • endoproteza stawu kolanowego,
  • endoproteza stawu biodrowego,
  • choroba zwyrodneniowa stawów,
  • bóle karku i szyi,
  • bóle w dolnej części pleców w odcinku lędzwiowym,
  • bóle głowy i migreny.

Jesteś z Wrocławia, i interesuję cię rehabilitacja ortopedyczna?
Skontaktuj się ze mną za pośrednictwem formularza kontaktowego w zakładce kontakt i umów na rehabilitację domową