Masaż leczniczy może łagodzić ból za pomocą kilku mechanizmów, w tym rozluźnić bolesne mięśnie, ścięgna i stawy; łagodzić stres i niepokój. Pomagając likwidować ból, przestymulowuje konkretne włókna nerwowe i zaprzestaje w przekazywaniu sygnału bólu do mózgu.

W zależności od sytuacji masaż może być wykonywany w formie zabiegu całościowego lub częściowego. Masaż działa przeciwbólowo, polepsza odżywianie tkanek, regeneruje mięśnie, reguluje napięcie mięśniowe, zwiększa elastyczność i sprężystość mięśni, zmniejsza tkankę tłuszczową, przyspiesza przemianę materii, uaktywnia przepływ krwi i limfy.

Regularne stosowanie masażu polepsza samopoczucie, koryguje istniejące zmiany układu kostnego, po masażu odczuwamy mniejsze napięcie w kręgosłupie, plecach i karku. Masaż poprawia wygląd skóry, jest ona lepiej dotleniona i ukrwiona

Masaż przeciwbólowy Wrocław

Badania wykazały, że ludzie spali lepiej i mieli mniej lęku i depresji niż osoby, które nie chodziły na masaż. 50-minutowe sesje masażu terapeutycznego dwa lub trzy razy w tygodniu przez cztery tygodnie potrafią łagodziłć chroniczny ból szyi lub pleców

Terapia masażu leczniczego może obejmować różne stopnie nacisku. Osoby uważają, że niektóre formy masażu, takie jak masaż tkanek głębokich jest bolesny. Masaż nie musi być bolesny, aby był terapeutycznym, więc pamiętaj, aby powiedzieć terapeucie o rodzaju preferowanego dotyku. Lżejsze mogą być bardziej relaksujące, a zatem bardziej korzystne, w zależności od sytuacji. Ludzie z pewnymi dolegliwościami bólowymi, takimi jak fibromyalgia lub zespół chronicznego zmęczenia, mogą tolerować tylko lekki ucisk.

Lista wskazań do masażu leczniczego jest obszerna, jak można sobie wyobrazić, ale oto kilka typowych przykładów:

• ból pleców, szyi lub ramion,
  • skurcz mięśni,
  • wypadki komunikacyjne,
  • urazy nerwowe,
  • zespół cieśni nadgarstka,
  • rwa kulszowa
  • słabe krążenie krwi,
  • zapalenie ścięgna,
  • fibromyalgia,
  • bóle głowy i migreny,
  • stres emocjonalny,
  • zwichnięcia.

Jesteś z Wrocławia, i interesuję cię masaż leczniczy lub przeciwbólowy? Skontaktuj się ze mną za pośrednictwem formularza kontaktowego w zakładce kontakt i umów na rehabilitację domową.